case study

ZZS Libereckého kraje

Přes dva roky pomáháme libereckým záchranářům nakupovat, nasazovat a spravovat jejich Apple zařízení, která jim denně pomáhají efektivně komunikovat. V profesi, kde se každá vteřina počítá, se hodí jakákoliv výhoda.

ZZSLK

Klient

ZZS LK zajišťuje odbornou přednemocniční neodkladnou péči na území Libereckého kraje. Poskytuje ji pro téměř 450 tisíc osob na území o rozloze zhruba 3.200 kilometrů čtverečních.

Využívá k tomu 30 výjezdových skupin a jednu skupinu letecké záchranné služby, které jsou rozmístěné na 14 výjezdových základnách po celém Libereckém kraji.

Zadání

Klient hledal zařízení, které by splnilo vysoké nároky na funkčnost a bezpečnost. V rámci výběrového řízení se nakonec rozhodl pro telefon iPhone SE pod správou MDM řešení od Mosyle.

Jedním z hlavních důvodů byla vysoká bezpečnost operačního systému iOS.

Nasazení a správa

Hromadná správa

Mosyle UI

Přestože má ZZS LK v inventáři několik desítek zařízení, jejich správa je naprosto bezproblémová. Pomáhá s tím především Mosyle — platforma pro hromadnou správu zařízení a jejich zabezpečení.

Mosyle pomáhá zařízení hromadně aktualizovat, instalovat a skrývat aplikace podle potřeby, nebo blokovat určitý typ obsahu. Vše se děje hromadně a není potřeba řešit každý iPhone zvlášť.

Správa zařízení je tak snadná a tím šetří interní kapacity klienta. Navíc pokud by došlo ke ztrátě nebo odcizení telefonu, klient může pomocí Mosyle zařízení na dálku vymazat a předejít tak úniku jakýchkoliv dat.

Nasazení

Libereckým záchranářům jsme pomáhali s výběrem správného řešení pro hromadnou správu, jeho implementací do stávající infrastruktury a také následnou podporu.

Mosyle umožňuje rychlé a efektivní nasazení zařízení, což šetří časzjednodušuje celý proces.

Příprava zařízení

Veškerá zařízení jsme v rámci nasazení uvedli do stavu, kdy byla připravena na předání posádkám. Všechna zařízení jsme také označili fyzickým a virtuálním štítkem tak, aby správa inventáře byla pro klienta snadná a časově nenáročná.

V rámci celého procesu nám pomohlo MDM řešení. Automatizovaná registrace minimalizuje potřebu manuálního nastavení, což vede k ještě rychlejšímu procesu a výrazným časovým úsporám.

Školení

Pro záchranáře jsme vytvořili podrobný návod pro užívání dodaného řešení a také jsme uživatele seznámili s detaily na osobním školení v Liberci.

Vývoj

Aplikace FastID

Aplikace, kterou jsme vyvinuli na míru pro ZZS LK. FastID umožňuje zdravotníkům během zásahu fotit a jedním kliknutím odeslat potřebné informace.

Záchranáři tak neztrácejí čas během zásahu. Data se navíc po odeslání ze zařízení automaticky vymažou. Chráněno je tak i soukromí pacientů pro případ, že by posádka o zařízení přišla.

Výsledek

Zaměstnanci se dokázali sžít s novými zařízeními a novým systémem poměrně rychle, stačilo jen několik dnů. Celý přechod jim usnadnil i manuál k zařízením a foto návod. Po nasazení jsou vidět čtyři hlavní změny.

Nižší poruchovost

Snazší správa

Vyšší bezpečnost

Vysoká funkčnost

Michael Georgiev
Vedoucí referátů a veřejných vztahů a komunikace

Doporučuji.

Logicworks je pro nás spolehlivý technologický partner, který dopodrobna zná Apple ekosystém. Oceňujeme především odborný servisklientské služby.