Co je Managed Apple ID?
Spravované Apple ID, neboli Managed Apple ID je Apple ID vytvořené a spravované organizací pro své zaměstnance nebo studenty, umožňující přístup k Apple službám.
Managed Apple ID je vytvořeno pomocí portálu
Apple Business Manager
nebo Apple School Manager a jeho e-mailová adresa používá doménu organizace. Slouží pro přístup k službám Apple nebo pro registraci
BYOD
zařízení do
hromadné správy (MDM)
a přihlášení do Sdíleného iPadu.
Jak získat Managed Apple ID?
Managed Apple ID vytváří IT správce organizace prostřednictvím portálu
Apple Business Manager
nebo
Apple School Manager
a posílá přihlašovací údaje uživateli do pracovního e-mailu. Managed Apple ID se zakládají manuálně nebo automaticky prostřednictvím federace s
poskytovatelem identity (IdP)
.
Managed Apple ID je podporované na všech Apple zařízeních. Jeho vytvoření a používání je pro organizace bezplatné.
Jaký je rozdíl mezi soukromým a spravovaným Apple ID?
Soukromé Apple ID si zakládá manuálně sám uživatel, ideálně na svůj soukromý e-mail. Může si také sám změnit heslo či účet zrušit. Soukromé Apple ID slouží k využívání služeb iCloud a také k nákupu aplikací, hudby, filmů a knih.
Spravované Apple ID zakládá IT správce organizace na pracovní e-mailovou adresu uživatele. Pouze IT správce může takový účet měnit a rušit. Spravované Apple ID slouží k využívání služeb iCloud a k registrací
uživatelem vlastněných zařízení (BYOD)
do
hromadné správy (MDM)
a přihlášení do Sdíleného iPadu.
Můžu mít Managed Apple ID a Osobní Apple ID na jednom zařízení?
Ano, je možné mít oba typy Apple ID na jednom zařízení. Pouze první přidané však slouží jako primární
iCloud
účet a lze jej tak využít pro funkce jako zálohování zařízení, Continuity, spolupráce v iWork aplikacích a další.
Můžu s Managed Apple ID platit?
Ne, s Managed Apple ID nelze provádět žádné platby za aplikace a služby ani jej přihlásit do AppStore, Apple Music, Podcasts atd.
Mám Apple ID na firemní adrese. Znamená to, že je spravované?
Můžete mít soukromé Apple ID založené na firemní e-mailovou adresu, pokud IT správce tuto možnost nezakázal. Pokud po přihlášení na stránce
appleid.apple.com
v sekci “Přihlášení a Zabezpečení” vidíte pole “Organizace” a v něm název svého zaměstnavatele, jde o spravované Apple ID. V opačném případě jde o soukromé Apple ID.
Lze převést soukromé Apple ID na spravované Apple ID?
Soukromé Apple ID nelze převést na spravované ani naopak. Stejně tak není možné migrovat uživatelská data z jednoho Apple ID na druhé. Pouze v případě převzetí všech adres na doméně organizace pomocí funkce federace s poskytovatelem identity (IdP) lze získat zpět samotnou e-mailovou adresu k využití pro spravované Apple ID.
Lze na spravovaném Apple ID navýšit kapacitu?
V současné době není možné mimo USA navýšit základní kapacitu spravovaných Apple ID, která je 5 GB.
Jaké jsou nejčastější problémy s Managed Apple ID?
Často se stává, že mají zaměstnanci na doméně organizace již založené osobní Apple ID a tyto e-mailové adresy pak nejsou použít pro vytvoření spravovaného Apple ID. Řešením je převzetí všech adres na doméně organizace pomocí funkce federace s poskytovatelem identity (IdP). Zaměstnanci, kteří používají e-mailovou adresu organizace pro svá soukromá Apple ID si pak musí ve svém účtu změnit e-mailovou adresu na jinou.
Jaké je firemní využití Managed Apple ID?
Managed Apple ID jsou užitečné pro firmy, které chtějí centralizovaně spravovat účty svých zaměstnanců a umožnit jim kontrolovaný přístup k iCloud službám.
Managed Apple ID jsou užitečné pro všechny školy, které používají Apple zařízení k výuce. Pomocí nich lze vytvářet účty jak pro učitele, tak pro žáky, kteří se pomocí nich mohou přihlašovat na Sdílený iPad.