Apple @ Scale pro it
Praxe dělá mistry
Zažijte, jak integrovat Apple zařízení se zachováním komfortu pro uživatele a dohledu pro IT správce.
Apple @ Scale
Podíváme se blíže na automatickou registraci zařízení pomocí Apple Business Manageru, různé modely nasazení, integraci s poskytovatelem identity, Single Sign-On, spravovaná Apple ID, instalaci a aktualizaci aplikací z App Store i z jiných zdrojů, řízení systémových aktualizací, konfiguraci restrikcí a mnoho dalšího. Vše na živé ukázce.
01
Služby Apple
Služby Apple
Mezi základní prvky hromadné správy zařízení patří služby Apple pro firemní zákazníky. Portál Apple Business Manager umožňuje automatické nasazení zařízení, nákup aplikací či vytváření Spravovaných Apple ID. Aplikace Apple Configurator pak manuální přípravu zařízení, aplikace Mac Evaluation Utility audit nejen síťového nastavení a v neposlední řadě portál AppleSeed for IT nabízí podklady pro beta testování.
02
Způsoby registrace zařízení
Způsoby registrace zařízení
Apple zařízení lze do hromadné správy zařadit mnoha způsoby. Liší se modelem vlastnictví – organizací vlastněné či BYOD. Ale také způsobem registrace, která může proběhnout automaticky po spuštění zařízení, stažením konfiguračního profilu nebo přihlášením přes spravované Apple ID. Zcela specifickou formou je Shared iPad s více uživatelskými účty.
03
Uživatelská identita
Uživatelská identita
Řešení hromadné správy Apple zařízení lze propojit s poskytovatelem identity ať už se jedná o Microsoft Entra ID, Google Cloud Identity či jiné. Na Apple zařízení se tak lze přihlašovat jednotnou firemním identitou včetně synchronizace s lokálním účtem na počítači Mac.
04
Správa OS
Správa OS
Pro plnou kontrolu nad stavem zařízení jsou k dispozici nástroje pro vynucení aktualizací operačního systému nebo naopak jejich odklad, příkazy pro vzdálené zamknutí, smazání a následnou lokalizaci zařízení nebo také restrikce jednotlivých funkcí systému, služeb či nastavení.
05
Správa aplikací
Správa aplikací
Hromadný nákup, distribuce i aktualizace firemních aplikací probíhá skrz řešení hromadné správy. Ať už se jedná o aplikace z App Store, od jiných vývojářů či o vlastní, lze je instalovat automaticky či uživateli pomocí samoobslužného portálu.
Vzdáleně a hromadně lze konfigurovat také oprávnění k přístupu, firemní šablony nebo Single Sign-on funkcionalitu. Na iOS a iPadOS zařízení lze také snadno oddělit firemní data od těch soukromých.