Webový poštovní klient Roundcube – nastavení automatické odpovědi

V dnešní době existuje řada webových aplikací, které Vám umožní pracovat s poštou. Program Roundcube k nim rozhodně patří, jelikož se jedná o čistě webového klienta. V Roundcube můžete funkce upravovat nebo rozšiřovat pomocí tzv. pluginů (doplňků), pokud Vám nestačí základní sada. O tom ale později. V dnešním článku se podíváme, jak si v tomto mailovém klientu nastavit automatickou odpověď, pokud jedete například na dovolenou. Používáte-li tento program, návod se Vám určitě bude hodit.

Jako první je potřeba přihlásit se do webového rozhraní. Pokud tak učiníte, klikněte na Nastavení. Tuto možnost najdete v pravém horním rohu.

V nabídce vlevo vyberete podnabídku Filtry

A kliknutím na tlačítko „+“ začnete vytvářet filtr pro automatickou odpověď.

Jakmile kliknete na „+“, vpravo se Vám zobrazí prostor pro vytvoření filtru. Jako název filtru si napíšete „Automatická odpověď„, pravidla pro příchozí zprávu nastavíte na „Všechny zprávy„. Pod „…vykonej následující akce“ vyberete „Odpovědět se zprávou„. Pak už jen stačí do „Zprávy napsat Vámi zvolený text, který se bude odesílat. Zvolíte předmět zprávy, napíšete Vaší emailovou adresu a počet dnů mezi automatickými odpověďmi (viz. obrázek).

Pokud máte vše vyplněné, stačí jen dole kliknout na tlačítko „Uložit„. Jestli se rozhodnete, že filtr nebudete nyní aktivovat, ale chcete si ho uložit na později, stačí jen vedle tlačítka „Uložit“ zaškrtnout možnost „Filtr neaktivní„. V budoucnu když budete chtít automatickou odpověď aktivovat, stačí tuto možnost jen odškrtnout a pak už můžete v klidu odjet na dovolenou. Automatická odpověď se pak použije pro všechny došlé zprávy.

Comments
Logicworks