Konec programu prodloužené záruky na opravu MacBooku Pro, v souvislosti s problémy videa

Ve společnosti Apple zjistili, že malé procento systémů MacBook Pro může mít problém s deformovaným videem, nepřítomností obrazu videa nebo neočekávanými restarty systému. Tyto MacBooky Pro se prodávaly mezi únorem 2011 a prosincem 2013. Oprava dotčených MacBooků Pro bude společností Apple nebo autorizovaným poskytovatelem servisu Apple provedena zdarma. Informace o dotčených modelech a možnostech servisu jsou uvedené níže.

Symptomy

Dotčený MacBook Pro může vykazovat některý z následujících symptomů:

  • zdeformované video na obrazovce počítače,
  • nepřítomnost obrazu videa na obrazovce počítače (nebo externím displeji) i když je počítač zapnutý,
  • neočekávané restarty počítače.

Dotčené produkty

  • 15 a 17palcové modely MacBooku Pro vyrobené v roce 2011
  • 15palcové modely MacBooku Pro s Retina displejem vyrobené od poloviny roku 2012 do začátku roku 2013

Určení vašeho modelu

Pokud chcete zjistit, jestli váš model MacBooku Pro odpovídá níže uvedenému seznamu dotčených produktů, použijte nástroj „Zjistěte si stav své záruky“ na webu podpory Apple. Ukázky výsledků:

Snímek obrazovky 2016-12-22 v 8.17.48

Dotčené modely
  • MacBook Pro (15palcový, začátek roku 2011)
  • MacBook Pro (15palcový, konec roku 2011)
  • MacBook Pro (Retina, 15palcový, polovina roku 2012)
  • MacBook Pro (17palcový, začátek roku 2011)
  • MacBook Pro (17palcový, konec roku 2011)
  • MacBook Pro (Retina, 15palcový, začátek roku 2013)

Poznámka: Pokud se u vašeho MacBooku Pro tyto symptomy nevyskytují a pokud nepatří mezi dotčené produkty, nemusíte společnost Apple kontaktovat.

Proces opravy

Doneste svůj MacBook Pro k autorizovanému poskytovateli servisu Apple. Podrobnosti jsou uvedeny níže. Před zahájením servisu váš MacBook Pro zkontrolujeme a určíme, jestli se na něj tento program vztahuje a jestli je jinak ve funkčním stavu.

Poznámka: Pokud má MacBook Pro nějaké poškození, které by mohlo bránit opravě (například prasklá obrazovka), bude potřeba tento problém vyřešit v rámci servisu. Pokud bude oprava vyžadovat nějaké dodatečné náklady, dáme vám vědět.

Před odesláním MacBooku Pro do servisu si zazálohujte data. Další informace o možnostech zálohování.

  • Přineste MacBook Pro k autorizovanému poskytovateli servisu Apple, kterého najdete tady.
  • Servisní technik provede na MacBooku Pro diagnostický test, aby ověřil oprávněnost opravy.
  • Doba opravy se bude lišit na dostupnosti náhradních dílů a servisního technika.
  • Až bude váš MacBook Pro připraven k vyzvednutí, dáme vám vědět.

Další informace

Společnost Apple kontaktuje zákazníky, kteří zaplatili za opravu u společnosti Apple nebo u autorizovaného poskytovatele servisu Apple, aby jim vyplatila náhradu.  Pokud jste nebyli kontaktováni, ale zaplatili jste za opravu, která byla podle vás způsobena tímto problémem, kontaktujte společnost Apple.

Tímto celosvětovým programem společnosti Apple se neprodlužuje standardní záruka na MacBook Pro.

Tento program kryje dotčené modely MacBooku Pro do 31. prosince 2016 nebo čtyři roky od původního data nákupu – platí ta možnost, která poskytuje delší krytí.

Zdroj: Apple.com

Comments
Logicworks