Určitě se vám již stalo, že některá z aplikací na jinak bezchybně běžícím Macu začala „stávkovat“. Většinou pomáhá najít si ikonku dotyčné aplikace v Docku, kliknout na ni pravým tlačítkem myši a zvolit „Vynutit ukončení“. Jak ale postupovat, když tento krok nezabírá? Pokud máte problémy s vynuceným ukončením aplikace na Macu, nabízíme vám několik možností, jak je vyřešit. K těmto problémům dochází u aplikací, které jsou nějakým způsobem problémové nebo nebyly správně aktualizovány, případně nejsou kompatibilní s nejnovějším operačním systémem.

Monitor aktivity

Ve Finderu -> Aplikace -> Utility spusťte Monitor aktivity.snimek-obrazovky-2016-11-15-v-16-42-10 Vyberte problémovou aplikaci. Klikněte na symbol křížku v levém horním rohu okna Monitoru aktivity.snimek-obrazovky-2016-11-15-v-16-43-22
Potvrďte ukončení aplikace.

Terminál

  • Z Finderu -> Aplikace -> Utility spusťte Terminál.
  • Napište následující příkaz: ps -ax.
  • Terminál vám ukáže seznam procesů, běžících na vašem Macu.
  • Najděte aplikaci, která vám dělá problémy, a opište si PID číslo z levé strany.
  • Napište příkaz kill, následovaný PID číslem problémové aplikace.
  • Pokud tento krok nezabere, zkuste formát kill -9 a číslo problémové aplikace.

Restart Macu

  • Podržte vypínací tlačítko vašeho Macu nebo jej vypojte z adaptéru - záleží na tom, jestli máte laptop, nebo stolní Mac.
  • Počkejte zhruba deset vteřin a znovu Mac zapněte.
  • Můžete při startu zkusit stisknout kombinaci kláves Cmd + Option/Alt + P + R, čímž provedete NVRAM reset.